COVID-19: vinkkejä ja parhaita käytäntöjä käytettyjen raskaiden laitteiden ja kuorma-autojen myyjille
Meneillään oleva koronaviruskriisi ja sen vaikutukset elämiseen ja talouteen ovat saaneet monet yritykset miettimään toimintatapojaan uudelleen. Uudenlaisten haasteiden ja hidastuneen toiminnan aikakaudella yritysten kannattaa käyttää ylimääräinen aika hyödykseen ja kehittää ratkaisuja, joiden avulla voidaan sopeutua tämänhetkiseen tilanteeseen ja kriisin jälkeiseen aikaan.
Käytettyjen laitteiden kaupan lähitulevaisuuteen tuo hieman valoa ja toivoa kolme tekijää:
1. Kun uusien laitteiden ja osien tuotanto on pysähdyksissä tehtaiden tilapäisen sulkemisen takia, ostajat etsivät ratkaisuja laitetarpeeseensa käytettyjen laitteiden myyjiltä. Myös käytettyjen laitteiden hintataso pysyy vahvana.
2. Mascusin sivustolla vierailevien ja myyjille ostopyyntöjä lähettävien henkilöiden määrä ei ole laskenut. Ostajat ovat päinvastoin olleet vuoden 2020 ensimmäisen kvartaalin aikana aktiivisempia kuin samaan aikaan edellisenä vuonna.
3. Yritykset, jotka pystyvät siirtämään myyntinsä verkkoon nopeasti, selviytyvät paremmin seuraavista kuukausista mutta myös pitkällä aikavälillä. Digitalisaatiotrendi kiihtyy, kun yritykset ratkaisevat eristäytymisen ja asioinnissa tarvittavan turvavälin mukanaan tuomia haasteita
Kaikkialla maailmassa yritykset pyrkivät mahdollisuuksiensa mukaan kehittämään verkkomyyntiään, koska vanhan mallinen liiketoiminta ei enää riitä. Ravintolat on suljettu, joten niiden kannattaa ottaa vastaan verkkotilauksia ja toimittaa ruuat kotiovelle. Tavaraa tilataan verkosta, koska kaupoissa käyntiä pitäisi välttää. Lisäksi perinteiset huutokaupat ovat muuttuneet verkkohuutokaupoiksi, yhden esimerkin käytettyjen laitteiden kaupasta mainitakseni.
Keinot, jotka käytettyjen raskaiden koneiden ja kuorma-autojen myyjien kannattaa ottaa käyttöön heti
Erottaudu kilpailijoista parantamalla katalogisi laatua – Käy läpi verkkokauppasi kohteet ja varmista, että niiden hinnat ovat ajan tasalla, kohteista ja niiden kunnosta on tarkat tiedot ja että kuvat ovat laadukkaita. Näin saat helposti kilpailuetua muihin myyjiin verrattuna, sillä ostajat pitävät enemmän hintatiedoilla ja kuvilla varustetuista katalogeista. Tämä on halvin ja paras tapa saada lisää liidejä Mascusilta ja omalta verkkosivultasi.
Päivitä varastotietosi – Varmista, että verkkokaupassasi on listattuna myös uusimmat kohteesi ja että niiden tiedot ovat ajan tasalla. Hyödynnä hiljaisempia aikoja ja tee varastossa kevätsiivousta.
Vastaa ostajien pyyntöihin nopeasti – Tämä on helppo yhtälö: jos et reagoi ostokyselyyn (sähköposti, tekstiviesti tai puhelu) nopeasti, ostajat vievät rahansa muualle ja ottavat yhteyttä muihin vastaavia tuotteita myyviin yrityksiin. Kuluttajina odotamme yhä useammin reaaliaikaista vastausta.
Varmista että verkkosivusi näkyy Google-hauissa ja on mobiiliystävällinen! – Jos yritykselläsi ei vielä ole verkkosivuja tai sivut eivät näytä hyvältä mobiililaitteissa, tämä voi hyvinkin olla yksi tärkeimmistä muutoskohteista. Ole läsnä verkossa ja erityisesti mobiililaitteissa (50 prosenttia Mascusin sivuilla käyvistä käytettyjen laitteiden ja kuorma-autojen ostajista käyttää vierailuun älypuhelinta tietokoneen sijaan).
Hyödynnä videopuheluita – Monen pitää noudattaa matkustusrajoituksia, ja videopuhelut voivat olla hyvä vaihtoehto perinteiselle tapaamiselle. Puhelussa ostaja voi myös tutustua etänä haluamaansa laitteeseen. Kuulimme hiljattain tarinan, jossa kauppias oli myynyt koneen asiakkaalle Facebook Messenger -videopuhelun välityksellä. Kerro asiakkaillesi, että olet tavoitettavissa videopuhelun välityksellä!
Sosiaalinen media ja sähköpostimarkkinointi – Monen pitää noudattaa matkustusrajoituksia, ja videopuhelut voivat olla hyvä vaihtoehto perinteiselle tapaamiselle. Puhelussa ostaja voi myös tutustua etänä haluamaansa laitteeseen. Kuulimme hiljattain tarinan, jossa kauppias oli myynyt koneen asiakkaalle Facebook Messenger -videopuhelun välityksellä. Kerro asiakkaillesi, että olet tavoitettavissa videopuhelun välityksellä!
Mascus voi auttaa!
Jos haluat kuulla lisää vinkkejä liiketoiminnan kehittämisestä, ota yhteyttä paikalliseen Mascus-edustajaasi ja kysy lisätietoja. Me olemme täällä sinua varten!
AREA MANAGER
Finland | Baltics| Czech Republic | Slovakia